Nikada nemojte gurati lojalne zaposlene do te mere da ih više nije briga.
Brigitte Hiacinth, autor knjige Predvodjenje radne snage u budućnosti
Odnos zaposlenih sa svojim menadžerom postavlja ton za njihov nivo posvećenosti uspehu organizacije. Galupovo istraživanje pokazuje da je zapanjujućih 70% motivacije zaposlenog pod uticajem menadžera. Nije ni čudo što zaposleni ne napuštaju kompanije; napuštaju menadžere. Neangažovani zaposleni mogu da koštaju kompanije milione dolara zbog gubitka produktivnosti, štete zbog nemara zaposlenih i negativnog publiciteta zbog loše usluge za korisnike. Organizacije znaju koliko je važno imati motivisane, angažovane zaposlene, ali većina ne uspeva da preuzme odgovornost od menadžera za to.
Ako verujete da su zaposleni vaša najvrednija imovina, stvorićete zdravu radnu atmosferu i pružiti im alate i podršku da efikasno rade svoj posao.
Važno je da se menadžeri fokusiraju na izgradnju odnosa i podstiču porodičnu atmosferu na poslu. Upoznajte svoje zaposlene, upoznajte ih tamo gde jesu i budite fleksibilni. Mnoge organizacije tretiraju svoje zaposlene kao da su roba. Koriste ih sve dok više ne mogu da izvuku iz njih, a zatim ih odbacuju. To dovodi do lošeg morala, niže produktivnosti i veće fluktuacije.
Lojalni zaposleni su vaša najvrednija imovina. Nemojte ih uzimati zdravo za gotovo i ne tretirajte ih loše. Oni koriste vaše interne alate i sisteme i komuniciraju sa klijentima. Oni su vaši najbolji ambasadori brenda. Lojalnost je dvosmerna ulica. Ne možete kupiti lojalnost, ali je svakako možete podsticati i negovati. Zaposleni koji su gurnuti do tačke da im više nije stalo, neće se maći dalje. Oni neće preuzeti inicijativu za rešavanje problema. Oni će na kraju tretirati klijente na isti način na koji se vi ponašate prema njima. Zaposleni su srce kompanije. A ako srce prestane da kuca... šta ćemo tad?