Lojalni zaposleni su vaša najvrednija imovina!

 
Nikada nemojte gurati lojalne zaposlene do te mere da ih više nije briga.

Brigitte Hiacinth, autor knjige Predvodjenje radne snage u budućnosti

Odnos zaposlenih sa svojim menadžerom postavlja ton za njihov nivo posvećenosti uspehu organizacije. Galupovo istraživanje pokazuje da je zapanjujućih 70% motivacije zaposlenog pod uticajem menadžera. Nije ni čudo što zaposleni ne napuštaju kompanije; napuštaju  menadžere. Neangažovani zaposleni mogu da koštaju kompanije milione dolara zbog gubitka produktivnosti, štete zbog nemara zaposlenih i negativnog publiciteta zbog loše usluge za korisnike. Organizacije znaju koliko je važno imati motivisane, angažovane zaposlene, ali većina ne uspeva da preuzme odgovornost od menadžera za to.


7 stvari koje menadžer može učiniti da poboljša moral zaposlenih:

1
Povežite se sa osobljem - Kao vođa vi treba da budete viđeni. Neka se vaše prisustvo oseti. Nemojte se samo zaključavati u kancelariji ceo dan i komunicirati sa osobljem samo kada želite da se nešto uradi. Upoznajte svoje zaposlene. Saznajte nesto o njihovim interesovanjima.
2
Pokažite zaposlenima da vam je iskreno stalo. Ako se zaposleni ima problem, bilo lični ili profesionalni, pokažite empatiju. Založite se za svoj tim. Zauzmite se za njih. Ne bacajte svoje ljude pod autobus kada stvari krenu po zlu.
3
Vežbajte otvorenu i iskrenu dvosmernu komunikaciju. Obaveštavajte zaposlene. Ne dozvolite im da čuju za nadolazeće promene zaobilaznim putem. Slušajte zaposlene – Imajte atmosferu u kojoj se cene ideje i sugestije zaposlenih. Nemojte da držite ankete i kutije sa sugestijama a onda kada dobijete povratne informacije, jednostavno ih ignorišete.
4
Budite fer i neutralni. Tretirajte pošteno svakoga. Ne birajte favorite. Vodite svojim primerom. Budite poznati kao osoba od integriteta.
5
Osnažiti zaposlene. Obezbedite im odgovarajući alat, a zatim im dajte prostora da obave posao. Nemojte mikroupravljati!
6
Nagrada i priznanje – Ponudite podsticaje. Pokažite koliko ih cenite.. Uvek nagrađujete osoblje za dobar rad, a ne samo vrhunske radnike uključuju one koji se usavršavaju ili daju sve od sebe. Budite velikodušni sa "Hvala".
7
Preporučiti zaposlene za obuku i nove mogućnosti. Članovi osoblja mogu protumačiti nespremnost poslodavca da ulaže u obuku kao zanemarivanje njihovog profesionalnog razvoja. Prepoznajte i ohrabrite prednosti, prepoznajte različite veštine koje poseduju i preporučite mogućnosti za obuku i razvoj.

Ako verujete da su zaposleni vaša najvrednija imovina, stvorićete zdravu radnu atmosferu i pružiti im alate i podršku da efikasno rade svoj posao.

Važno je da se menadžeri fokusiraju na izgradnju odnosa i podstiču porodičnu atmosferu na poslu. Upoznajte svoje zaposlene, upoznajte ih tamo gde jesu i budite fleksibilni. Mnoge organizacije tretiraju svoje zaposlene kao da su roba. Koriste ih sve dok više ne mogu da izvuku iz njih, a zatim ih odbacuju. To dovodi do lošeg morala, niže produktivnosti i veće fluktuacije.

Lojalni zaposleni su vaša najvrednija imovina. Nemojte ih uzimati zdravo za gotovo i ne tretirajte ih loše. Oni koriste vaše interne alate i sisteme i komuniciraju sa klijentima. Oni su vaši najbolji ambasadori brenda. Lojalnost je dvosmerna ulica. Ne možete kupiti lojalnost, ali je svakako možete podsticati i negovati. Zaposleni koji su gurnuti do tačke da im više nije stalo, neće se maći  dalje. Oni neće preuzeti inicijativu za rešavanje problema. Oni će na kraju tretirati klijente na isti način na koji se vi ponašate prema njima. Zaposleni su srce kompanije. A ako srce prestane da kuca... šta ćemo tad?